Hvordan en af Nordjyllands mest renommérede ejendomsmægler, Thorkild Kristensen, brugte Vallora til at finde samtlige servitutter på 8 ejendomme, hurtigere og mere præcist end menneskelige eksperter.
Servitut-søgning er ofte den mest manuelle og mentalt krævende opgave i en ejendomshandel. Hos Thorkild Kristensen bruger de normalt deres erfarne sagskoordinator Freja til at gennemgå alle akter. I dette pilotprojekt skulle hun finde samtlige servitutter på 8 ejendomme – i alt 48 servitutter.
Freja arbejdede fuldt koncentreret – ingen mails, ingen pauser – og brugte 8,5 timer. Alligevel viste det sig senere, at 6 af de servitutter hun fandt, ikke var de helt korrekte.
Efter den manuelle gennemgang uploadede teamet de samme 8 ejendoms-dokumenter til Vallora. Systemet scannede automatisk alle tingbøger og akter, identificerede de tinglyste servitutter og fandt de korrekte siderintervaller på alle servitutter på blot 14 minutter og 26 sekunder.
Da resultaterne blev sammenlignet, viste det sig, at Vallora fandt alle 48 servitutter korrekt, mens den manuelle proces overså eller fejlmærkede 6 af dem. Vallora leverede altså både mere end 8 timers tidsbesparelse og et perfekt resultat.
"Vallora fjernede fuldstændigt den mest tidskrævende del af vores arbejde. Nu kan jeg fokusere på kunderne i stedet for at lede efter servitutter i gamle PDF-akter."